W aplikacji ePraca dostępne są wszystkie informacje na temat ofert pracy oraz wydarzeń publikowanych w Centralnej Bazie Ofert Pracy przez wojewódzkie i powiatowe urzędy pracy oraz Ochotnicze Hufce Pracy. Aplikacja umożliwia łatwiejsze i szybsze przeszukiwanie ofert pracy, niż za pomocą strony internetowej.
Najważniejsze zalety aplikacji mobilnej:
- wygodny, prosty i przyjazny interfejs użytkownika dzięki pełnej integracji z systemem operacyjnym Android, (w kolejnym etapie iOS);
- szybkie filtrowanie ofert: - wg zawodu (wpisując tylko nazwę zawodu), - wg lokalizacji (wpisując nazwę lokalizacji lub kod pocztowy);
- wskazywanie geolokalizacji, czyli wskazanie bieżącej lokalizacji na mapie;
- wyskakujące powiadomienia (ang. Push) - informacje o nowy ofertach, szkoleniach, targach, etc.;
- miejsca, lokalizator GPS - wyszukiwanie w okolicy, prezentacja na mapie, wyznaczanie mapy dojazdu; połączenia telefoniczne natychmiastowe wykonywanie połączeń, wysyłanie SMS/email;
- kalendarz - zapisywanie terminów spotkań lub zaplanowanych wydarzeń (targów, szkoleń, etc.);
- kontakty - zapisywanie danych kontaktowych;
- mechanizmy podpowiedzi i wyszukiwania;
- połączenia - bezpośrednie przywołanie numeru telefonu i wywołanie połączenia telefonicznego;
- konta - proste przywołanie adresu email i wystanie poczty elektronicznej;
- subskrypcje - zapisane kryteria wyszukiwania ofert pracy i wydarzeń;
- publikacja ofert pracy i wydarzeń w charakterze postów na kontach użytkowników w portalach społecznościowych.