Aktualności

Nowa baza ofert pracy - ePraca. Kogo dotyczy obowiązek zgłaszania ofert pracy?

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Złotowie informuje, że od 1 czerwca 2025 r. obowiązują nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy), wprowadzone ustawą z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 r. poz. 620).

W związku z powyższymi zmianami, oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają:

  1. organy władzy publicznej;
  2. organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
  3. podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  4. podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  5. podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

 

Informacje o publikacji dokumentu